Επίκαιρα Θέματα:

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Ανυποχώρητοι οι ιδιοκτήτες φορτηγών

της Βάσως Σάφη από τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ
Παραμένουν τα μπλόκα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων στον Νομό Κοζάνης, αφού οι οδηγοί τους παρουσιάζονται ανυποχώρητοι και ζητούν από την κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές. Παρά τις γραπτές δεσμεύσεις του αρμόδιου υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα που κατατέθηκαν χθες και αφορούν σε μια σειρά φορολογικών, συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών ζητημάτων, την ένταξη τους στον αναπτυξιακό νόμο και την ενίσχυσή τους με άλλα χρηματοοικονομικά μέσα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών με απόφαση που έλαβαν χθες στην Αθήνα αποφάσισαν με ποσοστό 60% να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, ενώ άγνωστο παραμένει μέχρι και σήμερα αν αυτές θα κλιμακωθούν. 

Ειδικότερα για το φορολογικό, στην επιστολή του ο κ. Ρέππας αναφέρει ότι σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013. Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών φορτηγών δημόσιας χρήσης να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους, αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι. Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7). Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών. Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση. Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%. Για την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο στην επιστολή αναφέρεται ότι στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Σε τοπικό επίπεδο τα φορτηγά παραμένουν παρατεταγμένα στο παλιό Στρατόπεδο Ρωμανέλη, στον κόμβο του Δρεπάνου, καθώς και στην Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων, ενώ σύμφωνα με δηλώσεις του πρόεδρου των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεων Νομού Κοζάνης κ. Μανώλη Θεοδωρίδη στον «Π.Λ.» δεν προτίθενται να κάνουν πίσω: «Παραμένουμε στις θέσεις μας και το δίκαιο των αιτημάτων μας δεν μας δίνει διέξοδο για κάτι άλλο. Θα συνεχίσουμε». Ο ίδιος προσέθεσε πως τα φορτηγά θα παραμείνουν παρατεταγμένα στους δρόμους, ενώ είναι άγνωστο ποια μορφή θα πάρουν οι επόμενες κινητοποιήσεις τους, μέχρι στιγμής ωστόσο, αποκλείεται το ενδεχόμενο να κλείσουν τους δρόμους. Αν και στην συνέλευση των ιδιοκτητών φορτηγών υπήρξε διχασμός σχετικά με το αν έπρεπε να συνεχιστούν ή όχι οι κινητοποιήσεις, το σωματείο της Κοζάνης ήταν κάθετα υπέρ της συνέχισης του αγώνα. Όσο για τις ελλείψεις που παρατηρούνται στην αγορά σε προϊόντα και ενδεχόμενος τα μικροπροβλήματα που εμφανίστηκαν στον ανεφοδιασμό καυσίμων, ο ίδιος απαντάει πως»απεργία έχουμε, δεν κάνουμε γάμο. Σίγουρα θα υπάρχουν και κάποιες ελλείψεις. Όποιος κλάδος και να κάνει απεργία παντού δημιουργείται ένα πρόβλημα, μικρό ή μεγάλο». Τέλος, σχολιάζοντας τις προτάσεις Ρέππα για τον κλάδο ο κ. Θεοδωρίδης τις χαρακτήρισε ως «στάχτη στα μάτια».

Μικροπροβλήματα στον ανεφοδιασμό καυσίμων
Εντωμεταξύ, η συνεχιζόμενη απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων έχει δημιουργήσει μικροπροβλήματα στον ανεφοδιασμό της αγοράς των καυσίμων σε τοπικό επίπεδο. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά στον «Π.Λ.» ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Κοζάνης «υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα στον ανεφοδιασμό, πιστεύω όμως ότι θα διαρκέσει αυτές τις ημέρες μόνο, μέχρι να λήξει η απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών. Υπάρχουν κάποιες μικρές καθυστερήσεις, τα βυτία μεταφέρουν μικρότερες ποσότητες, αφού είναι πολύ λιγότερα εκείνα που κάνουν μεταφορές. Ο κόσμος όμως δεν παραπονιέται». Ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση πως η πλειονότητα των πρατηρίων στη Κοζάνη έχει καύσιμα, ενώ ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα να αντιμετωπίζουν κάποια πρατήρια εκτός πόλης. Ο ίδιος καταλήγει λέγοντας πως «η αξία των αδειών είχε ανέβει πάρα πολύ και ιδιαίτερα στα βυτία. Όταν κάποιος έχει πληρώσει τόσα πολλά χρήματα δεν είναι δυνατόν να δεχθεί εύκολα μια τέτοια απόφαση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας