Επίκαιρα Θέματα:

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Ομιλία Ευγ. Ουζουνίδου, στη συζήτηση της Διαρκούς Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου επί του νομoσχεδίου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών-Δικτύων, με θέμα: Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων

Κυρίες και κύριοι,
Γι άλλη μία φορά συζητάμε με διαδικασίες «φαστ τρακ» ένα πολυνομοσχέδιο σκούπα. Η περιγραφή σκούπα, σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι ένας ευφημισμός, αλλά περιγράφει την πραγματικότητα.
Ένας ορυμαγδός άσχετων μεταξύ τους προβλέψεων, σαν να θέλουν να κλείσουν βιαστικά τρύπες και υπόλοιπα. Είναι έτσι ριγμένα φύρδην μίγδην, που ακόμα και ορισμένες θετικές προβλέψεις, στις οποίες θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε, χάνονται μέσα στο χάος και μένει πάλι η ίδια πικρή γεύση.
Πάλι, για μια ακόμη φορά, οι φαινομενικά αθώες διατάξεις δημιουργούν ένα τελικό αποτέλεσμα που εξυπηρετεί, ή βάζει τις βάσεις για να εξυπηρετήσει στο εγγύς μέλλον, τα πάσης φύσεως συμφέροντα σε μια σειρά ζητημάτων.
Ωστόσο, κυρίες και κύριοι, να είστε βέβαιοι ότι το πολυνομοσχέδιο αυτό θα είναι το τελευταίο του είδους του. Θα είναι το τελευταίο που τσουβαλιάζει μια σειρά από σημαντικά θέματα και διαιρεί, διαμοιράζει και εν τέλει καταστρέφει τη δημόσια περιουσία. Και ο λόγος; Ποιος άλλος; Οι χιλιάδες των πολιτών που κατέκλυσαν σήμερα τους δρόμους όλης της χώρας και έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα για ανατροπή της παρούσας πολιτικής και της κυβέρνησης.
Ένα πολυνομοσχέδιο που οδηγεί στην πλήρη διάλυση του ΟΣΕ, που αυστηροποιεί το τιμωρητικό πλαίσιο μετακίνησης, που ιδιωτικοποιεί μία σειρά ελέγχων,  στις αστικές, υπεραστικές συγκοινωνίες, στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, που λαμβάνει μία σειρά διευκολυντικών ρυθμίσεων για τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και την οδική ασφάλεια.
Πλήθος πολεοδομικών διατάξεων δήθεν προς όφελος θέσεων εργασίας λόγω κρίσης, πρόσκαιρες ή ευκαιριακές  και όχι μόνιμες λύσεις και νομιμοποιήσεις, εξαιρέσεις από οριζόμενα στο ευρωπαϊκό δίκαιο, για το οποίο κόπτεσθε, δε συνάδουν με λειτουργία σύγχρονου κράτους.

Για άλλη μία φορά συστήνεται «ανεξάρτητη» διοικητική αρχή, για τη διερεύνηση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, της οποίας μάλιστα τα μέλη δεν απαιτείται να έχουν σιδηροδρομική εμπειρία, (δε διορίζονται από την αρμόδια επιτροπή του κοινοβουλίου αλλά με απόφαση Υπουργού).
Λύση στη σημερινή πραγματικότητα με τις επιτροπές των σιδηροδρομικών εταιρειών, με τις  επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και ευθυνών, την  έλλειψη κανόνων, κωδίκων και προδιαγραφών, δεν αποτελεί η Ανεξάρτητη Αρχή.

Οι  «ανεξάρτητες» αρχές στη χώρα μας  δεν έχουν λειτουργήσει ούτε ανεξάρτητα ούτε υπέρ του δημόσιου συμφέροντος. Θα αποτελέσει άραγε  η Αρχή αυτή την εξαίρεση; Το πολύ κακό προηγούμενο δεν μας αφήνει σημάδια αισιοδοξίας.  
Επιπλέον, έχουμε τονίσει επανειλημμένως ότι πάντα επιλέγετε το πιο ακραίο νεοφιλελεύθερο μοντέλο σε κάθε μεταρρύθμισή σας.
Επιχειρηματολογείτε ότι προσαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία στην οδηγία 2004/49.
Πού, όμως, κύριοι, ορίζεται ότι ο μόνιμος φορέας του άρθρου 21 της Οδηγίας δεν μπορεί να είναι δημόσιος; 
Το θέμα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί δημιουργώντας κεντρική διεύν/ση στελεχωμένη με ειδικευμένο προσωπικό, που θα αντιμετωπίζει όλων των ειδών τα ατυχήματα μεταφορών, κάτω από συγκεκριμένους κανόνες

               Οι ρυθμίσεις για τον ΟΣΕ είναι εφαρμογές ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ πολιτικής, ώστε να μεταβιβαστεί ο ΟΣΕ στους ιδιώτες επενδυτές χωρίς εργασιακές σχέσεις και με θολό το οικονομικό πεδίο του Οργανισμού.
 
Η ανάθεση διαχείρισης τροχαίου υλικού στην ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί μια εκ των
κυριότερων δυσμενών διατάξεων..
 Αφού διαμελίσατε τον ΟΣΕ, ιδιωτικοποείτε  κομμάτι- κομμάτι του και έρχεστε σήμερα και αναθέτετε στη   ΓΑΙΑΟΣΕ,  μια μικρή εταιρεία, χωρίς σχετική υποδομή  και  τεχνογνωσία, τη διαχείριση του τροχαίου υλικού. Τροποποιώντας το καταστατικό της. Καταργώντας και την πρόβλεψη για την ανάθεση της διαχείρισης του τροχαίου υλικού στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού. Μήπως   απώτερος σκοπός σας  είναι τελικά κι αυτή  η διαχείριση να ανατεθεί σε ιδιώτες;  
Γιατί όμως επιλέγετε αυτή τη λύση και δεν το αναθέτετε στον  ΟΣΕ, ο οποίος έχει και τη σχετική τεχνογνωσία και την απαραίτητη υποδομή;
            Η απάντηση είναι εύκολη. Γιατί πολύ απλά λειτουργείτε βάσει σχεδίου.
Ουσιαστικά θέλετε η  ΓΑΙΑΟΣΕ να αντικαταστήσει τον ΟΣΕ, αφού, όσο υπάρχει αυτός, θα είναι παρόντα όλα τα μεγάλα σκάνδαλα των κυβερνήσεών σας  που κατασπατάλησαν πάνω από 9 δις € χωρίς να ολοκληρωθεί κανένα έργο.
Ο στόχος  σας είναι ξεκάθαρος: είναι η διάλυση του ΟΣΕ.
Ιδιωτικοποιείτε  τη συντήρηση  κατευθείαν, και χωρίς προσχήματα. Δηλαδή ο εκμισθωτής  του τροχαίου υλικού, (η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 10 έτη), ο αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  θα εκτελεί ή θα αναθέτει και εργασίες συντήρησης καρπούμενος τα εργολαβικά οφέλη .

               Πριμοδοτείτε ουσιαστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  ενόψει της ιδιωτικοποίησής της.
Α) χρηματοδοτώντας τις εργασίες εκτεταμένης συντήρησης με 30 έως 100 εκατομμύρια € ανάλογα με το πόσο τροχαίο υλικό θα κάνει εκτεταμένη συντήρηση. Σας ενημερώνουμε ότι από τα 4.136 οχήματα,  συντήρηση σήμερα χρειάζονται πάνω από τα 2.000.
Β) χαρίζοντας της τις  οφειλές τις οποίες δεν πλήρωσε όπως όφειλε για την εκτεταμένη συντήρηση του τροχαίου υλικού και την πληρώνει ο φορολογούμενος. Αυτό δε γίνεται για άλλο λόγο, παρά για να ωφεληθούν οι αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού θα μπορούν να διαχειριστούν τον στόλο. Ένας ιδιώτης θα διαχειρίζεται δημόσια περιουσία.
Γ) δίνοντας προίκα 50 εκ ευρώ ετησίως μέχρι το 2019.

               Και βέβαια με τη διάταξη περί ανάθεσης από τη ΡΑΕΜ μετά το 2019, της  παροχής υπηρεσιών Υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας (ΥΔ) στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, οδηγούμαστε στην οριστική διάλυση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ.

               Εάν δεν ολοκληρωθούν τα έργα και δεν ανασυγκροτηθούν οι σιδηροδρομικές εταιρείες, η διάταξη αυτή ολοκληρώνει την ιδιωτικοποίηση των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, αφού είτε δε θα υπάρχει δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία, είτε θα υπάρχει, αλλά δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό.

               Για το προσωπικό μία κουβέντα. Τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σε όλες της τις ειδικότητες), όσο ο ΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ,  υπολειτουργούν με τεράστια κενά σε ανθρώπινο δυναμικό. Οι αποσπάσεις που προβλέπονται θα πρέπει να επεκταθούν σε όλες τις ειδικότητες που υπάρχουν κενά, τόσο στον ΟΣΕ όσο και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, πόσο δε μάλλον που το Δ.Σ. του ΟΣΕ προχωρά σε διαδικασία πρόσληψης 162 ατόμων με την σύμφωνη γνώμη σας κε υπουργέ.


               Ο ΣΥΡΙΖΑ  θα  παλέψει για ενιαίο Δημόσιο ΟΣΕ, με λογιστικό διαχωρισμό, όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Η μόνη χώρα που ιδιωτικοποίησε τα πάντα, την οποία και αντιγράφετε με καθυστέρηση, η Μεγάλη Βρετανία, σπεύδει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα της πολιτικής της, δαπανώντας κάθε χρόνο πάνω από 2 δις λίρες.
Αυτό είναι το μοντέλο που ζηλέψατε; Έχουμε δεσμευτεί -και θα το πράξουμε ως κυβέρνηση της Αριστεράς- να παραδώσουμε στον ελληνικό λαό: δημόσιο σιδηρόδρομο, ασφαλή, εξυγιασμένο, φιλικό στο περιβάλλον, που θα λειτουργήσει ως μηχανή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

               Το είπαμε και στην ψήφο εμπιστοσύνης, χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό, μόνιμες λύσεις και με συνεχείς εξαιρέσεις και πρόσκαιρες ανανεώσεις, δεν επιτυγχάνεται η λειτουργία ενός σύγχρονου κράτους.
               Συγκεκριμένα, διάσπαρτες πολεοδομικές-χωροταξικές ρυθμίσεις για διάφορα θέματα,  για την παράταση λειτουργίας 3 ετών υφιστάμενων  πάρκινγκ στο ιστορικό κέντρο των Αθηνών. Για παράταση εξαίρεσης αδειοδότησης πάρκινγκ χωρίς να πληρούν τις σημερινές προϋποθέσεις αδειοδότησης. Για παράταση λειτουργίας  συνεργείων αυτοκινήτων χωρίς άδεια από την αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία μεταφορών με επιχείρημα τη διατήρηση επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας.
               Δηλώνουμε περισσότερο ευαίσθητοι στο θέμα από εσάς. Όμως για να μην μιλάμε για φωτογραφικές διατάξεις ενημερώστε μας κε υπουργέ, γιατί αριθμό μιλάμε; Τι σκοπιμότητα εξυπηρετούν τέτοιου είδους ρυθμίσεις;
Ρυθμίσεις για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ: διεύρυνση χωροθέτησής τους, κατάργηση των  απαγορεύσεων  συστέγασης με συνεργεία, εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, επιχειρήσεις οδικής βοήθειας, και, ενώ δουλεύουν 10 χρόνια ουσιαστικά ανεξέλεγκτα,  βάζετε και ιδιώτες στη διαδικασία ελέγχου τους. 
Δεν έχετε την πολιτική βούληση να ασκεί το κράτος τον ελεγκτικό του ρόλο και φυσικά καμία ρύθμιση για τα δημόσια  ΚΤΕΟ, έχουμε μόνο απαξίωση.
Πλήθος ακόμη ρυθμίσεων χωροταξικών.Μία αναφορά μόνο για το αυτοματοποιημένο Κέντρο Διαλογής Αττικής  ΕΛΤΑ στο Μπάφι Κρυονερίου. Ουσιαστικά επιχειρείται   να τακτοποιηθεί το σκανδαλώδες αυτό έργο.  Το σκάνδαλο ξεκινά από την αγορά του οικοπέδου (μέσα στο ρέμα Κρυονερίου) και καταλήγει στον 10πλασιασμό του προϋπολογισμού.  Διώχθηκε ποτέ κανείς για όλα αυτά;
Και σήμερα, που  επιχειρείται να μπει τέλος 15 χρόνια μετά την αγορά του οικοπέδου, το Κέντρο που κατασκευάστηκε είναι ασφαλές ;
Ρυθμίσεις θεμάτων για τις επιβατικές μεταφορές
Κυρίες και κύριοι,
Σε τέτοια βαθιά ύφεση,  δεν υπάρχει καμία ρύθμιση  για τη μετακίνηση  ανέργων κι  ευπαθών κοινωνικών ομάδων, για την απρόσκοπτη πρόσβαση στην μετακίνηση όλων των πολιτών.
Συνεπείς, καθώς είστε, στη φιλοσοφία ενός τιμωρητικού αυταρχικού, για τους απλούς πολίτες, κράτος,  έρχεστε και αυστηροποιείτε το θεσμικό πλαίσιο ορίζοντας υπέρμετρα πρόστιμα για τους μη διαθέτοντες το εισιτήριο.
Πού βασίζεστε και ασκείτε τέτοιες εξοντωτικές ποινές; Αυξάνεται το πρόστιμο κατά 50 % (από 40πλάσιο σε 60πλάσιο και πενταπλασιάζεται το πρόστιμο εάν δεν πληρωθεί εντός 60ημερών) και πηγαίνει και στην ΔΟΥ στο τέλος !
Απαράδεκτη επίσης είναι η   ιδιωτικοποίηση  του ελέγχου των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, Αθηνών, Θεσσαλονίκης και ΚΤΕΛ.

Οι ελεγκτές μιας ιδιωτικής εταιρίας αποκτούν και εκτελεστική και δικαστική εξουσία και ο «παραβάτης» στερείται του δικαιώματος δικαστικής αμφισβήτησης του «αδικήματος» και της «ποινής». Με ποια εχέγγυα θα ορίζεται και θα επιλέγεται ο ιδιώτης που θα ασκεί δημόσια εξουσία;  Θυμηθείτε το τραγικό γεγονός στο οποίο κατέληξε ο έλεγχος προ καιρού.
Γιατί παρέχετε τη  δυνατότητα ανάθεσης σε τρίτους της έκδοσης και διάθεσης εισιτηρίων; Κατά την άποψη μας έπρεπε να είναι ο κρατικός φορέας εκείνος που θα εκδίδει και θα διαθέτει τα εισιτήρια με διαφανή τρόπο.
Μία σειρά ρυθμίσεων που επιτείνουν την αδιαφάνεια στα έσοδα του ΟΑΣΘ.
Σκάνδαλο είναι η παραχώρηση της έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Ο.Α.Σ.Θ.,  που θα χρησιμοποιείται και στα άλλα μέσα μαζικής μετακίνησης (μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία) σε μια ιδιωτική εταιρία που μπορεί μετά το 2019 να μην είναι ο πάροχος του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη.

Ο χρόνος  κυκλοφορίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ήταν 12 χρόνια, πήγε στα 15 χρόνια, και  με ΑΠΛΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ του  κου Χατζηδάκη, το 2012, δώσατε άλλη μια τριετή παράταση, εδώ κι αν είναι  η αποθέωση της νομιμότητας.
Και τώρα σε μια προσπάθεια νομιμοποίησης και του παραπάνω χαρτιού θεσμοθετείται η αύξηση του χρόνου κυκλοφορίας των λεωφορείων από τα 15 σε 20 χρόνια, χωρίς καμία μέριμνα για την ασφάλεια ως προς τη μετακίνηση των πολιτών και τις επιπτώσεις στο  περιβάλλον.  
Να θυμίσουμε ότι  σε αυτήν εδώ την αίθουσα το 2008, όταν συζητιόταν ο ν. 3652/08, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ,  τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Τσιόκας είχε πει επί λέξει «… την αύξηση στις ηλικίες των λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ. από 12 σε 15 έτη, την κρίνουμε ως ιδιαιτέρως αρνητική.» Τώρα αγαπητοί συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ που πάει η ηλικία των λεωφορείων στα 20 χρόνια ;
Τι είναι τα λεωφορεία κρασιά για παλαίωση ;
Και παρεμπιπτόντως, πρέπει κάποιος να κάνει μια σύγκριση της ποιότητας των λεωφορείων και των υπηρεσιών της κακής δημόσιας ΕΘΕΛ και της καλής ιδιωτικής ΟΑΣΘ για να καταλάβει προς τα πού πάει το πράγμα.  

Αλήθεια, συνδέεται η παράταση αυτή  με την πρόθεση παράτασης της σύμβασης του ΟΑΣΘ και μετά τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ άραγε; Για εμάς συνδέεται.

Νομοθετείτε  τη σημαντική περικοπή των δρομολογίων κατά τους θερινούς μήνες, τις ημέρες αργίας και τα  σαββατοκύριακα   χωρίς τεκμηριωμένα στοιχεία. Παρακάμπτετε το ΣΑΣΘ , που αποφασίζει για θέματα που αφορούν το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εποπτεία , τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή Θεσσαλονίκης. Οι  στενές σχέσεις σας με τους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ. σας υποχρεώνουν να παρακάμψετε ακόμη και τον θεσμό που εσείς δημιουργήσατε…

Τι σημαίνει η περικοπή δρομολογίων αν όχι μείωση του συγκοινωνιακού έργου χωρίς όμως ανάλογη μείωση αμοιβής;
Κατοχυρώνονται τα κέρδη των μετόχων παρά την οικονομική κρίση κι έρχεστε και οριστικοποιείτε τις χρήσεις 2009- 2014 (σύνολο κερδών για τους μετόχους 100 εκατομμύρια ευρώ) και προϋπολογίζετε για τις χρήσεις 2015- 2017 να μοιράσετε στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ. ακόμη 50 εκατομμύρια. Προφανώς και θα ελέγξουμε περαιτέρω, αν όχι στο πλαίσιο αυτού του πολυνομοσχεδίου αλλά οπωσδήποτε στο άμεσο μέλλον, τα τεκταινόμενα στον ΟΑΣΘ.
Η μείωση της αντισταθμιστικής οφειλής για τα έτη 2015-2017, που εμφανίζεται ως  όφελος του  ελληνικού  δημόσιου ουσιαστικά μετακυλίεται στους ώμους των επιβατών με την αύξηση στα εισιτήρια, στους χρήστες και στις χρήστριες των αστικών συγκοινωνιών που είναι κυρίως τα φτωχά λαϊκά στρώματα, αφού προβλέπεται ισόποση αύξηση των εσόδων του Ο.Α.Σ.Θ. από τα 67 εκατ ευρώ στα 105 εκατ. Ποτέ άλλοτε στα 57 χρόνια λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ. δε σημειώθηκε ανάλογη αύξηση στα έσοδά του. Ποιος θα επιβαρυνθεί τη σίγουρη απόκλιση στα προβλεπόμενα έσοδα για το 2015;


Και μια και συζητάμε για μέτοχους, τολμάτε, κύριε υπουργέ, να υποχρεωθεί θεσμικά με σχετική διάταξη  ο ΟΑΣΘ να δημοσιοποιήσει το μετοχολόγιο του; Εδώ είμαστε.
Δηλώνουμε δημοσίως ότι δεσμευόμαστε να διερευνήσουμε τα του ΟΑΣΘ.
Εμπορευματικές μεταφορές
Τεράστιο το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας, τεράστιο το πρόβλημα της παράνομης μεταφοράς κυρίως από «αλλοδαπά» φορτηγά αυτοκίνητα, πολλά  τα όργανα ελέγχου των φορτηγών οχημάτων και παρά ταύτα αποτελέσματα δεν βλέπουμε.
Πραγματικά κύριε υπουργέ, με έξι διαφορετικές αρχές ελέγχου νομίζετε ότι μπορείτε να συντονίσετε τους ελέγχους στο δρόμο;

Θα έπρεπε όμως κάποια στιγμή να ολοκληρώσουμε το θέμα της οδικής ασφάλειας και να αποτελέσει από μόνο του ένα νομοσχέδιο κε Υπουργέ.
Υποβαθμίζουμε έτσι την τεράστια σημασία της οδικής ασφάλειας και δεν επιτρέπονται για εμάς εξαιρέσεις. Έχουμε βαρεθεί σε αυτήν την αίθουσα να ακούμε συνεχώς ότι μία σειρά ρυθμίσεων επιβάλλονται από την κοινοτική νομοθεσία, αλλά κατά το δοκούν να αποφασίζετε εξαιρέσεις.
Σε σωστή κατεύθυνση θεωρούμε ότι είναι η κατάταξη των παραβάσεων.
Όμω, κύριε υπουργέ, επί δικής σας θητείας υπενθυμίζουμε  την ομαδοποίηση των προστίμων με υπουργική απόφαση, που έχει ελαχιστοποιήσει το τελικό ποσό σε τέτοιο βαθμό, που η παρανομία σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί επιλογή του μεταφορέα. Να τελειώνουμε κάποια στιγμή, κε Υπουργέ.
Μόνο με διοικητικές κυρώσεις δεν εξασφαλίζεται ούτε η οδική ασφάλεια, ούτε η πάταξη της παράνομης διεθνούς εμπορευματικής μεταφοράς του λαθρεμπορίου. Το θέμα της οδικής ασφάλειας επιβάλλεται να το δούμε ως ένα σύστημα παραγόντων, ανθρώπου, υποδομών, οχήματος και ελέγχου.

Και αφού μιλάμε για Ευρωπαικό δίκαιο και τη λογική των εξαιρέσεων, ενδεικτικά θα αναφερθώ στη ρύθμιση  για την παράταση εγκρίσεων τύπου για ταξινόμηση οχημάτων των οποίων η έγκριση τύπου έχει λήξει. 
Ενημερώστε μας πόσα αυτοκίνητα κι άλλα οχήματα έχουν κατ΄ εξαίρεση του Ευρωπαϊκού δικαίου ταξινομηθεί με υπογραφή του κου Υφυπουργού, που δεν επιτρέπει η οδηγία 2007/46 να ταξινομηθούν στη Γερμανία ή στη Γαλλία.
Επ’ ωφελεία ποιού ; Κι έρχεστε να  δώσετε επίφαση νομιμότητας σε μία πράξη παραβιάζοντας κατάφωρα το Ευρωπαϊκό δίκαιο; Αυτό δεν επικαλείστε εσείς κάθε φορά;
κ. υπουργέ.
 Ο καθορισμός οδών ή λωρίδων κυκλοφορίας, επαρχιακών οδών κ.λ.π, στις οποίες κυκλοφορούν μόνο μέσα δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων, πρέπει να αναχθεί στην Περιφέρεια.
Το Υπουργείο δεν πρέπει  να έχει καμία ανάμιξη με το φυσικό σχεδιασμό στον αστικό χώρο παρά μόνο σε επίπεδο προδιαγραφών και κατευθύνσεων.

Ρυθμίσεις για τις αερομεταφορές και την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.
Το τέλος παροχής συνδρομής σε άτομα με αναπηρία: γιατί  εφαρμόζεται μόνο για τα αεροδρόμια της ΥΠΑ και όχι για όλα; Και τώρα που είστε στο παρά ένα να υπογράψετε τις συμβάσεις παραχώρησης με την κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζου τι θα γίνει;
Κε υπουργέ και κε πρόεδρε, με αφορμή τις ρυθμίσεις αυτές παρακαλώ όπως κληθεί ο κος Υπουργός να μας ενημερώσει για τις δανειακές υποχρεώσεις της ΥΠΑ, (ειδικότερα για τη  μεταβίβαση και τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων του δημοσίου από το eurocontrol, προς την αλλοδαπή ανώνυμη εταιρεία AEOLOS και την έκδοση από την εταιρεία ανώνυμων τίτλων ποσού 350 εκατομμυρίων ευρώ με απόφαση το 2001 του τότε Υπουργού Οικονομικών).
Οι προϋποθέσεις που ίσχυαν για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν ισχύουν γενικώς.
Να υπογραμμίσουμε εδώ την κατηγορηματική μας αντίθεση στην εκποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.



Ρύθμιση θεμάτων τηλεπικοινωνιών

Και στο χώρο των τηλεπικοινωνιών  δε δίνετε οριστικές λύσεις, διάσπαρτη και δαιδαλώδης νομοθεσία.
Το υφιστάμενο σύστημα αδειοδοτήσεων είναι ατελές, με συνέπεια να εμπλέκονται  πάρα πολλοί φορείς με τους οποίους έχουν άμεση επαφή οι πάροχοι, και να δημιουργούνται συνθήκες για εξυπηρετήσεις ή/και εκβιασμούς.
Για το ΣΥΡΙΖΑ απαιτείται ένα νέο σύστημα αδειοδότησης, το οποίο θα εστιάζει:
α) στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση με διαδικασία που οι πάροχοι θα έχουν επαφή με το δημόσιο μόνο σε επίπεδο front desk,
β) στον συνεχή έλεγχο όλων των κεραιοσυστημάτων για θέματα ακτινοβολίας και
γ) στη διαφάνεια όλων των δεδομένων σχετικά με την ακτινοβολία των κεραιοσυστημάτων (η δημιουργία του Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αν τα δεδομένα που συλλέγει είναι ανοιχτά για το κοινό).
Για τα κεραιοσυστήματα τηλεοπτικών και ραδιοσταθμών θεωρούμε απαραίτητη την έγκριση άδειας λειτουργίας από την ΥΠΑ, δεδομένου ότι δεν πρέπει να εμπλέκονται στις  συχνότητες τόσο των κεραιών του  RADAR όσο και των πομποδεκτών συχνοτήτων.

Οι ρυθμίσεις για την ΕΥΔΑΠ, τι δουλειά έχουν σε αυτό το νομοσχέδιο; Ετοιμάζετε προίκα στον αγοραστή; Δεν θα προλάβετε να την ιδιωτικοποιήσετε.
Αδιαπραγμάτευτη για εμάς η εναντιοποίηση στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ. Το νερό αποτελεί ύψιστο κοινωνικό αγαθό.


Δημόσια έργα
Μία αναφορά μόνο, για το  άρθρο 70. 
Εφόσον με τον Ν. 4281/2014   έχουν καταργηθεί οι πρόσθετες εγγυήσεις και συνακόλουθα οι  αντεγγυήσεις (που απαιτούσαν τα πιστωτικά ιδρύματα), η εγγυητική καλής εκτέλεσης έχει καθορισθεί επί της προσφοράς κι όχι επί του προϋπολογισμού της μελέτης, ως ίσχυε.
Αφήστε που θα αυξηθούν οι εκπτώσεις εξ αιτίας αυτής της ρύθμισης.
Τα πλαφόν των εργολάβων στα πιστωτικά ιδρύματα ελαφρύνθηκαν.
Προς τι να ρισκάρουν να βγάζουν πλαστές εγγυητικές επιστολές;
Και κάτι άλλο, Τι γνώμη έχει η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. για αυτό το άρθρο ; Γιατί από τον Μάρτιο του ‘14 οι νόμοι  που ρυθμίζουν τα δημόσια έργα & συμβάσεις  εισηγούνται από τη Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.
 Μόνο η κατάργηση των κατώτατων ορίων έγινε από το ΥΠ.Ο.ΜΕ.ΔΙ.
Εκείνο που απαιτεί η αγορά είναι να δοθεί στη δημοσιότητα, στους φορείς,  το σχέδιο Προεδρικού  Διατάγματος  για το πώς και τι  θα αντικαταστήσει το Μ.Ε.ΕΠ. και τι θα γίνει με τα ανώτατα όρια, γιατί με τον Νόμο 4278/14  τα κατώτατα όρια τα καταργήσατε.
Έχουν ήδη περάσει όλα τα χρονικά όρια του τριμήνου που είχατε διακηρύξει και ακόμα τίποτε.
Υπάρχουν ήδη και έχουν κατατεθεί ερωτήσεις από συναδέλφους στη Βουλή για αυτό το θέμα.
Περιμένουμε τις απαντήσεις σας.
Επιφυλασσόμαστε για το παρόν νομοσχέδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας