Επίκαιρα Θέματα:

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

Είσαι στη σωστή σχέση; Βρήκες τον ιδανικό για σένα σύντροφο; Τσέκαρε τα σημάδια...

Είσαι σε μια σχέση που σε κάνει ευτυχισμένη, που σε κάνει να νιώθεις γεμάτη ή απλά είσαι σε μια σχέση; Είναι ο "ένας" για σένα ή απλά ένας σύντροφος που συνυπάρχεις για να μην είσαι μόνη σου; Η αλήθεια είναι ότι μερικές φορές μένουμε σε ιστορίες που δεν μας καλύπτουν, που δεν δίνουν ιδιαίτερο νόημα στη ζωή μας, μόνο και μόνο για να αποφύγουμε τη μοναξιά. Όχι, φίλη μου. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Στόχος είναι να είσαι ευτυχισμένη, χαρούμενη και να μην μένεις στάσιμη. Για αυτό λοιπόν η ψυχοθεραπεύτρια Μαρίνα Μόσχα είναι εδώ για να μας δώσει τις συνιστώσες, να εντοπίσει και να υπογραμμίσει τα στοιχεία μιας καλής σχέσης. Τσέκαρε παρακάτω και απάντησε με ειλικρίνεια στον εαυτό σου αν πραγματικά είσαι στη σωστή για σένα σχέση, αν ο σύντροφός σου είναι ο ιδανικός.


"Συχνά μας ρωτούν πως θα καταλάβει κάποιος ότι βρίσκεται σε μία "σωστή" σχέση, δηλαδή σε μία σχέση που δεν τον εμποδίζει να εξελιχθεί αλλά αντίθετα τον ανεβάζει και τον κάνει να νιώθει όμορφα δίπλα σε έναν σύντροφο που τον αποδέχεται όπως είναι…

1. Δεν προσπαθώ να τον αλλάξω
Πως μπορώ να αλλάξω τον άλλον; Όταν τον επέλεξα, τον επέλεξα όπως είναι. Τι συμβαίνει τώρα που δεν μου αρέσει και θέλω να το "φτιάξω"; Μήπως παράβλεψα τα κουσούρια του και πίστευα ότι: "Δεν πειράζει, εγώ θα σου τα αλλάξω;"
Δεν μπορώ να αλλάξω κανέναν, παρά μόνο τον εαυτό μου και αυτό σε κάποιες πλευρές του, όχι στα πάντα, που και πάλι για να γίνει αλλαγή χρειάζεται συνειδητή προσπάθεια εκ μέρους μου…


2. Δεν προσπαθώ να αλλάξω τον εαυτό μου
Ναι, μπορώ να αλλάξω πλευρές μου και να "λειάνω τις γωνίες μου" με συνειδητή προσπάθεια, όπως προανέφερα, αλλά επειδή εγώ καταλαβαίνω πως με δυσκολεύουν να κυλήσω στη ζωή μου και όχι επειδή το ζητάει κάποιος άλλος ενώ εγώ δεν βλέπω την ανάγκη αλλαγής!


3. Αποδοχή του συντρόφου
Η έννοια της άνευ όρων αποδοχής είναι ζωτικής σημασίας για μία υγιή σχέση. Ναι, ο έρωτας εξιδανικεύει καταστάσεις, αλλά χρειάζεται να δεχτούμε το "ποιος είμαι και ποιος είσαι" για να πορευτούμε στη κοινή μας ζωή. Διαφορετικά οι προσδοκίες μας συγκρούονται με την πραγματικότητα και τότε δημιουργούνται εντάσεις.


4. "Για να αγαπήσω εσένα, πρέπει να μάθω να αγαπώ εμένα"
Ναι, αν δεν μάθω να σέβομαι, να φροντίζω και να αγαπώ τον εαυτό μου, το μόνο σίγουρο είναι πως δεν μπορώ να αγαπήσω και τον άλλον. Διαφορετικά αναπτύσσω σχέσεις εξάρτησης ή μη ισότιμες γενικότερα…


5. Μπορούμε να εκφραστούμε ανοιχτά και χωρίς φόβο
Ναι, μπορώ να σου πω αυτό που σκέφτομαι ή θέλω, χωρίς να φοβάμαι πως θα τσακωθούμε, πως θα με κατακρίνεις, θα με καταπιέσεις, υπάρχει ανάμεσά μας η ελευθερία του λόγου.


6. Νιώθω μαζί σου ασφάλεια και σιγουριά
Δεν αμφιβάλλω για σένα και δεν σου κάνω σκηνές ζηλοτυπίας. Σε αφήνω ελεύθερο να ανοίξεις τα φτερά σου καθώς έχω εμπιστοσύνη πως θα γυρίσεις σε εμένα. Όπως άλλωστε λέει και το γνωστό ρητό: "Άφησε κάτι να φύγει! Αν γυρίσει πίσω είναι δικό σου! Αν δεν γυρίσει, δεν ήταν ποτέ!" Το να σε φυλακίσω για να έχω ήσυχο το μυαλό μου, λειτουργεί δημιουργώντας μου αυταπάτες, άλλωστε ξέρουμε όλοι, πως το απαγορευμένο είναι πιο …γλυκό!


7. Δεν είμαστε τέλειοι
Κανείς μας δεν είναι τέλειος, είμαστε άνθρωποι και κάνουμε και λάθη, φτάνει να μαθαίνουμε μέσα από τα λάθη μας και να μην τα επαναλαμβάνουμε. Αν γνωρίζουμε τι είναι αυτό που θέλουμε, τότε δεν έχουμε υψηλές προσδοκίες, αλλά ούτε και υπερεκτιμάμε ανθρώπους, καταστάσεις και γεγονότα…




askitis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας